THE KING OF FIGHTERS 2000

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 20/11/2008, 18:49
Avatar

Sei L'erede di Chuck Norris XD

Group:
Administrator
Posts:
13,348

Status:


al piano di krisalid, si sostituisce quello d zero, il quale tiene in scacco il mondo tramite un arma terribila, lo zero kannon, che dallo spazio può distruggere un intera città.


Le squadre in competizione durante questa edizione furono per lo più le stesse di quella precedente.Gli psycho soldiers e il Korea team si ripresentarono con una formazione pressocchè invariata rispetto al Kof 99.

I primi ancora impegnati con l'enigma di Bao e Kensou,gli altri sempre decisi a scoprire quale fosse la vera via della giustizia,quella di Kim o quella di Jhun,con Chang e Choi nel mezzo.Gli altri team invece ebbero leggeri cambi di formazione.

Mai e Yuri ritornarono nel team femminile,affiancate da Kasumi Todo e da una giovane esperta di sumo di nome Hinako Shijou.Il Fatal Fury team orfano di Mai accolse Blue Mary tra loro per aiutarla nelle sue investigazioni su di NESTS,mentre L'AOF team arruolò nelle sue fila l'ex nemica King per riempire il vuoto lasciato da Yuri.


Ma i team che suscitarono davvero scalpore furono altri:K' e Maxima desiderosi di rompere tutti i legami con NESTS ritornarono anche quest'anno con nuovi compagni in sotituzione di Benimaru e Shingo:Una bellissima donna di nome Vanessa e un buffo wrestler messicano di nome Ramon.I sopracitati Shingo e Benimaru però non restarono fuori dal torneo.Anche loro ritornarono con nuovi compagni scelti personalmente da Benimaru per evitare sorprese di ogni genere.Essi erano un forzuto gentiluomo di nome Seth e un misteriono ninja,Lin.Per finire durante il torneo fecero la loro apparizione anche le due leggende del Kof:Kyo Kusanagi e Iori Yagami!


la finale del torneo è disputata nella città di southtown sede delle prime edizioni del kof, Giunti a Sotuthtown eludendo la stretta sorveglianza degli ikari warrior, l'hero team iniziò a vagabondare per il porto di Southtown. K' e Maxima erano convinti che gli agenti di NESTS stessero operando nella città ed erano molto preoccupati a riguardo.

Mentre si avviavano verso il luogo dove si sarebbero dovute tenere le finali, K' percepì qualcosa di strano, una gelida brezza portata dal vento. K' disse ai suoi compagni di andare avanti senza di lui e che li avrebbe raggiunti in seguito.

Maxima acconsentì e porto Ramon e Vanessa con se verso la zona industriale di southtown.K' rimasto solo fù investito da una vera e propria tempesta di neve che congelo rapidamente l'intero molo.K' incurante del freddo si volto verso


il suo nuovo avversario:una giovane donna dalla pelle pallida e i capelli blu, vestita con guanti e tuta simile a quella indossata da K' era apparsa dal nulla.Lei era la fonte di quel freddo anormale e si presentò come Kula,l'Anti-K'.K' immediatamente raccolse la sfida lanciata da Kula ed una nuova battaglia ebbe inizio.

Nel frattempo Maxima e gli altri sulla strada verso il luogo delle finali vennero attaccati da un unità di agenti di NESTS. Il maggior numero di quelli spinse l'hero team a rifugiarsi in una fabbrica tra quelle presenti nella zona. Lì dentro ebbero una sorpresa:Benimaru e i suoi compagni erano stati spinti nello stesso posto dall'incalzare delle squadre di NESTS.

Benimaru suggerì di rifugiarsi in un sala vicina a quella in cui erano dove magari avrebbero potuto trovare una via di fuga da quella difficile situazione.

Contemporaneamente nella sala di controllo degli Ikari warrior era in corso una rivolta. I soldati sotto il diretto comando di Ling si impadronirono della base e lo stesso Heidern finì con una pistola puntata contro dal suo vecchio compagno d'armi.

Heidern chiese a Ling quale fosse il motivo dietro questo comportamento. Lui rispose che oramai non c'era più bisogno di fingere e che grazie alla complicità di Heidern lo Zero cannon era ormai nelle sue mani. Heidern al sentire il nome dello Zero cannon trasalì. A questo punto uno schermo si accese mostrando ad Heidern cosa avvenendo in quel momento nella fabbrica ove Maxima e gli altri avevano preso rifugio.

Lì il soffitto si stava aprendo e il piano su cui stavano lottatori aveva cominciato a salire. Una volta arrivato a destinazione i lottatori si trovarono una specie di tempio. All interno di esso vi era una sezione rialzata che fungeva da centro di controllo per qualche operazione.Su uno dei monitor si poteva osservare cosa stava attualmante avvenedo nella base degli Ikari warrior.

Lo stupore riempì i lottatori nel vedere Heidern catturato ma in seguito lo stupore si trasformo in sgomento quando una figura ammantata di nero fece la sua apparizione nella sala. Era Ling,contemporaneamente in due luoghi.

Vanessa e Seth in realtà agenti al servizio di Ling domandarono al loro comandante il significato di questi avvenimenti. Ling rispose schernendoli e rivelando la sua vera identità:Lui era Zero,uno degli agenti di più alto rango di NESTS.

Il Ling che stava tenendo Heidern sotto tiro era un suo clone usato da Zero per avvicinare Heidern e loro e manipolarli. Zero era anche l'assassino di Krizalid, la voce onnipotente che aveva rivelato al mondo l'esistenza di NESTS.

Pieno di rabbia per questo nuovo inganno Benimaru gridò a Zero di dirgli immediatamente cosa aveva intenzione di fare con loro. Zero rise e disse che adesso lui avrebbe lottato da solo contro tutti loro allo scopo di caricare lo Zero cannon.

L'energia liberata dallo scontro sarebbe stata assorbita da un generatore che si trovava sotto i loro piedi e avrebbe caricato la macchina. Lin allora mormorò:"Così è questo il piano di NESTS,eh?"suscitando in Zero una reazione anomala. Lui affermò infatti che il piano dello Zero cannon non era opera di NESTS, ma sua. Anzi,Zero aggiunse che in suo scopo ultimo era quello di rovesciare NESTS.


Chiunque avrebbe dato Zero per spacciato, solo contro sette avversari, ma al contrario la velocità dei suoi movimenti e la potenza delle sue tecniche misero immediatamente fuori combattimento Shingo e Ramon. I lottatori comunque erano anche costretti a misurare la propria forza dal fatto che l'energia spesa durante la battaglia sarebbe stata usata per attivare lo Zero cannon. Non avrebbero mai potuto sopportare di contribuire alla realizzazione del folle piano di Zero.

Poi venne il turno di Benimaru e Maxima che ancora una volta si trovarono a lottare fianco a fianco. Consci dei rischi di quella battaglia attaccarono con tutta la loro forza Zero che però riusci comunque a contrastare i loro attacchi con gli incredibili movimenti della sua cappa.

Conquistato un apparente vantaggio Zero si trovò però a dover fare i conti con i suoi ex sottoposti Vanessa e Seth che si unirono alla battaglia. Di fronte all'attacco contemporaneo di quattro abili guerrieri Zero iniziò a vacillare e fù costretto ad usare il suo colpo più potente. Colpendo il pavimento Zero creò attorno al suo corpo una zona di vuoto che risucchiava la vita da ogni essere vivente in zona.

Con questo terribile attacco Zero spazzò via ogni resistenza da parte dei quattro, ma non era ancora finita. Lin infatti che era rimasto in attesa,approfittò di un momento di distrazione da parte di Zero per colpirlo alle spalle, trafiggendolo con la sua mano. Infuroiato Zero annientò Lin che però aveva già portato a termine il suo compito. Un'altra cosa attirò l'attenzione di Zero. Un altro sfidante era appena entrato nella sala:K'.

K' aveva il corpo coperto di ferite ed era molto debole dopo aver sostenuto uno scontro con Kula. Zero lo schernì dicendo che in quelle condizioni sarebbe stato incapace di fare qualunque cosa per fermarlo. Mentre diceva questo però senti il suo corpo bruciare. L'insignificante ferita inflittagli da Lin gli provocava un dolore insopportabile e la sua vista si stava annebbiando. Il ninja rise dicendo che quella era la specialità di Hizoku:infettare il nemico con il proprio sangue velenoso!

K' approfitto immediatamente della debolezza di Zero per finirlo, raccogliendo le sue ultime energie in un colpo fiammeggiante.
Zero venne colpito in pieno e rimase gravemente ferito.

lo zero cannon, nonostante lintervento di kula diamond, spara un singolo colpo, e colpisce la gloriosa cita di southtown, lo scontro finale è fra whip e zero, l'uomo fa importanti rivelazioni a whip prima di moririe e lei decide di passare definitivamente dalla parte di k'.



FONTE
 
Web  Top
view post Posted on 21/3/2009, 01:14
Avatar

Sei L'erede di Chuck Norris XD

Group:
Administrator
Posts:
13,348

Status:



Introduction:

Writer's note: This review is based upon the Japanese Neo*Geo home cartridge import version of the game. Please do not email me or the site owner asking for the ROM of this game. All emails with questions as to where to find the ROM of KoF 2K will be ignored.

As the end of the year approaches, many of us look forward to predictable events. The coming of a New Year, the cold temperatures (in some parts of the world anyway), traditional holidays spent with family and friends. For gamers, the end of the year is no different, as it brings with it new games of all kinds. One series of games the video game players of the world can always count on at the end of the year is a new installment in the King of Fighters series. 2000 is no exception to this rule.

But will the dawn of a new millennium bring with it the end to the "mother of all fighters?". In a statement that is not at all surprising to SNK fans the world over, it would seem that the team behind the legendary King of Fighters has broken up after creating what could well be the last of the series. So how did possibly the last of the King of Fighters turn out? Read on and find out.


Graphics:

Graphically, the latest installment of KoF falls a bit short compared to last years game. The first thing the player will notice is the lack of color in some of the backgrounds. One shining example of this is the aquarium. While the detail of this backdrop itself is modest, with dolphins and other marine life swimming about, the color palette used is simply horrible. Dull, washed-out colors are used on the aquarium, the dolphins, and many of the spectators of the background. With a backdrop as full of life as what it is, you would expect to see brighter and more vibrant colors. This is a major disappointment that detracts from gameplay. All other backgrounds in the game range from mediocre to above average.

Mediocre backgrounds include the neighborhood in the process of getting demolished, complete with front-end loader truck. By the second round, the truck comes by, smashing through a wall and staying still. A nice touch, but no-where near as jaw dropping as last years unforgettable down pouring rain stage. While some of the backgrounds are dull and colorless, there is one worth that really stands out, and that is the street stage.

With neon signs flashing, people looking on, and standing water-showing reflections of the fighters, this is perhaps the most impressive KoF background in the game. A good background, but still not as impressive as the china street scene from last years KoF.

The graphics also fall down a notch in terms of some of the characters moves. While supers and desperation moves look as flashy as ever, some of the fireballs look like there were put together at the last minute. Two standouts include Iori's purple flame and Robert's fireball. Both of these fireballs seemed to have lost some color and detail from last years games.

Iori's purple ball seems to have shrunk and turned white, while Roberts multi-colored arrow fireball from last year seems to have turned into a simple looking circular ring of red and yellow. Small gripes? Yes, but these, along with some other cosmetic changes don't help the graphics of the game much.

While the graphics could have been better during the game, there are some points in the game where the graphics are noteworthy. This occurs at the character select screen. The artwork where you select your characters is superb, reminding me of KoF ‘97 or Fatal Fury Real Bout Special. The characters are splashed with color, and most of them sport some goofy expressions, adding some fun to the game.

Again, while it is not as great as the anime-inspired profiles of KoF ‘99, it truly is a welcome departure from the usual select screens found in KoF games. While the select screen sports some great character graphics and artwork, poor use of color in the backgrounds and fireballs during the game brings the graphics a step down from KoF ‘99.

Gameplay:

Controls in this game are good, but not quite up to par with some of the other KoFs. It could be that I've only played the game for 3 weeks, but it seems as though some of the supers and desperation moves are a little tough to roll off. Many of the moves have been changed or altered for some of the popular characters such as Terry or Ryo, but their moves are still pretty easy to get off at the right time.

Gameplay, and especially new character selection is a mixed bag in KoF 2K. Gameplay is as tight as ever, with tons of moves to learn, combos to master, and supers to watch and marvel at. The moves for all characters are as numerous and varied as any KoF in recent memory. Gameplay, for the most part, seems balanced, as anyone with enough practice and skill with any character has a fair fight with any other character.

One thing that really adds to gameplay in this years KoF is the strikers. The number of strikers this year has doubled, with some familiar faces mixed with old SNK favorites. Together with all playable characters, look forward to the appearance of Nakoruru from Samurai Shodown fame, along with Kaede from Last Blade, Jack from Robo Army, and Duke from Burning Fight, among other obscure SNK characters. These familiar faces not only bring back fond SNK memories, but add tremendously to the gameplay, fun-factor, and up the combo possibilities of the game.

As mentioned above, the new characters of KoF 2K are a mixed bag. There are 6 new characters, Vanessa, a boxer, Seth, a bodyguard/counter character, Lin, a ninja, Ramon, a wrestler, Hinako; a schoolgirl turned sumo wrestler, and Kula.

The first of the new characters is Vanessa. Sporting suspenders with a belly button flashing dress shirt and tie, Vanessa is dressed to kill. In an unusual and unorthodox move, SNK has made her a boxer a very uncommon character in fighting games. Vanessa, while seemingly limited in moves at first, turns out to be one of the games most interesting characters. She has few special moves, and doesn't need many - her array of defensive teleports back-and-forth and wide-range punches assure her of that. A great character for all-out offensive players.

Next up is Seth. This character plays and looks like a bodyguard, with suspenders, a tie, dress pants, and a Mohawk. Blue Mary players will instantly fall in love with his assortment of throws, charges, and counter moves. A well-rounded character with lots of potential.

Another new character appearing in KoF 2K is Ramon. While he is quick for a wrestler, his moves are severely limited. With the exception of a move where he charges the other player and jumps off of their chest, him and his moves are really nothing special. The only players who would likely use this guy are for people who want to use a wrestler, but don't like how slow they move. A deadly character in the hands of a seasoned vet of characters like Daimon, Zangief, and Maxima.

Probably the worst character in the game has to be Hinako. Not only is her character design weak, she also has to be the most difficult character to use in any fighting game. I mean - come on, a schoolgirl who is a wannabe sumo wrestler?! Give me a break. I like the idea of trying to use a new style of fighting in a game, but I'm sorry- this character was just implemented very poorly. Although some of her rapid-punch moves can get you out of a tight spot, her lack of range and pathetic moves will ensure she will be a character used by advanced players only.

The best new character in the game, without a doubt, has to be Lin. Appearing like a scrapped ninja character from the Mortal Kombat games, Lin has a large arsenal of moves, all of them deadly. From his teleports, to his multi-chop move, to his venom spit, to his copy of Kyo's R.E.D. kick, Lin is a force to be reckoned with. A well-balanced character that will no doubt become a favorite of first-time KoF 2K players.

Finally, the last new character in the game is Kula. The best way to describe her is a cyborg with the ability to use ice as a weapon. I don't know why, but she reminds me of a character in the old Japanese anime Galaxy Express 999. He moves are pretty standard, with a breath of ice, a dragon punch, and various other ice attacks. People who like K' and some of the well-balanced characters like Kyo, Ryo, and Terry will definitely in love with her, but I personally thought she was only average.

Thus, the new characters, while varied are a little bit, are a disappointment when compared to the roster of KoF '99. Lia Xiang Fei should have remained with Mai, Kasumi, and Yuri. It would also have been nice to see the return of Vice and Mature as active characters. They do return, but only as strikers.


Overall:

Overall, KoF 2K is only an above average effort when compared to KoF '99, but still worth checking out. The backgrounds, while more numerous, lack the color and character of last year's KoF. Controls are typically good for KoF, except for some of the Supers and Desperations, which can be tricky to pull off correctly. New characters fall in the categories of good, OK, and ugly. Maybe with time and practice, some characters may be more interesting, but as they stand, some of them seem average and uninspired. My advice: wait until it gets ported to Dreamcast, if ever, or try it out in the arcade.


Graphics: 6.5/10
Sound: 7/10
Game play: 7.5/10
Replay Value: 8.5/10
Overall Rating: 7.5/10



FONTE
 
Web  Top
1 replies since 20/11/2008, 18:49   126 views
  Share